Det er ved at tid til at sætte to streger under kompensationen, der blev udbetalt fra marts 2020.
99.000 virksomheder og freelancere går nu ind i en ny fase, hvor de skal indberette dokumentation for de faktiske omkostninger i perioden med COVID-19 for at sikre, at alle får den kompensation, de er berettiget til.
Nogle virksomheder og freelancere kommer til at tilbagebetale, mens andre skal have yderligere kompensation.
Hvem skal lave slutafregning?
Hvis du har modtaget kompensation, skal du indberette en række oplysninger om den periode, du har fået kompensation for, så Erhvervsstyrelsen kan gennemføre en slutafregning.
Fakta
Senest 30. september 2021 skal virksomheder indberette dokumentation for udbetalt kompensation fra følgende ordninger i de angivne perioder:
- Kompensation for udgifter til faste omkostninger fra 9. marts til 8. juli 2020
- Kompensation udbetalt til selvstændige og freelancere fra 9. marts til 31. august 2020
- Lønkompensation udbetalt til virksomheder fra 9. marts frem til d. 29. august 2020.
Slutafregning trin for trin
- Erhvervsstyrelsen kontakter dig
Du modtager et brev fra Erhvervsstyrelsen i din digitale postkasse, når det er tid til at slutafregne. I brevet vil det være nærmere beskrevet, hvilken dokumentation du skal indberette, og hvilken frist der gælder for dig. Du behøver ikke at foretage dig noget, før du modtager brevet. - Indberet dokumentation
Du skal indberette dokumentation for de faktiske forhold i kompensationsperioden. Dokumentationen kan fx være for din omsætning, dine faktiske omkostninger, dine ansattes hjemsendelsesperiode mv.
Gå til slutafregning på Virk - Indberet senest den 31. september 2021
Du skal indberette relevant dokumentation på Virk senest den 30. juni 2021. - Endelig slutafregning
Når Erhvervsstyrelsen har gennemgået din dokumentation, vil du modtage en slutafregning i din digitale postkasse.
Hvis du sidder med spørgsmål omkring hvordan du skal forholde dig så kontakt os endelig, eller læs meget mere kompensationer her.
Pingback: Frister for årsrapport, selvangivelse og afrapportering af hjælpepakker bliver udskudt - EBRS Revision – Revision og bogholderi i Risskov